Sa Fundació i el bisbe de Mallorca acorden prioritzar ses formes insulars a dins l’Església

Palma de Mallorca, 22 de juliol de 2020

Sa Fundació entrega an el bisbe de Mallorca un informe amb documents històrics i obres religioses des segle XIX on ja s’usava es mallorquí i s’article salat

Sa Fundació Jaume III ha duit a terme aquest dimecres una trobada institucional amb el bisbe de Mallorca, Monsenyor Taltavull. Han assistit es president de s’entitat, Fernando Fortuny, sa vicepresidenta primera i doctora en Història antiga, Gari Durán, i es director de Sa Fundació, Joan Pons.

Fortuny, Durán i Pons han presentat Sa Fundació an el bisbe de Mallorca, una entitat cultural nascuda a finals de 2013 amb un objectiu clar i llampant: dignificar es mallorquí, es menorquí i s’eivissenc. Han explicat que “Sa Fundació no entra en debats estèrils, sinó que fa una feina pràctica i efectiva en defensa des mallorquí”. “Creim que es balear, es valencià i es català formen part des mateix tronc lingüístic. I precisament per això, defensam s’ús de ses tres varietats lingüístiques des nostro idioma en peu d’igualtat, com defensà Mossèn Antoni Mª Alcover”.

Sa Fundació ha demanat a sa Diòcesi de Mallorca “que sa litúrgia i es fulls parroquials siguin en mallorquí, per acostar-se an es fidels mallorquins”. Proposen que “l’Església vagi prioritzant ses formes insulars oralment i per escrit”. S’entitat també ha proposat a l’Església de Mallorca que “s’anunciïn ses misses amb so nom de mallorquí, així com a València s’anuncien en valencià”.

Per sa seva part, el bisbe Taltavull s’ha compromès a prioritzar ses formes insulars a dins sa Diòcesi de Mallorca.

Sa Fundació, que ja compta amb més de 700 socis a totes ses Balears, té previst començar una ronda de trobades amb ses principals institucions de ses nostres illes per perseverar en sa dignificació i sa normalització des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc, d’acord amb s’article 35 de s’Estatut, i donar a conèixer sa feina que s’està duguent a terme des de s’entitat.

Sa Fundació és una entitat sense ànim de lucre creada el 2013 per sa defensa i preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc.
¿Mos ajudes a defensar sa nostra llengo i cultura balear?

Ses donacions a Sa Fundació tenen una deducció fiscal des 75% es primers 150€. Si te fas soci donant 10€ mensuals, realment no te costarà ni 2€!

Fé’t soci de Sa Fundació pitjant aquí