Sa Fundació demana a ses forces constitucionalistes que defensin ses modalitats insulars i no només es castellà

Es professor d’Història i director de Sa Fundació, Joan Pons, ha participat a s’Escola d’Estiu de sa Universitat Catòlica de València amb una ponència on ha demanat a ses formacions polítiques constitucionalistes que deixin sa por a un costat i defensin ses modalitats insulars sense complexes; no només es castellà.

Aquesta setmana es professor d’Història i director de Sa Fundació, Joan Pons, ha participat a s’Escola d’Estiu “El Español como Lengua dentro y fuera de España: Amenazas y Fortalezas”, organitzada per sa Universitat Catòlica de València (UCV), CEU-Universidad Cardenal Herrera, Universidad Católica de Ávila i Universidad Francisco Vitoria de Madrid.

Pons ha denunciat que sa imposició catalanista a Balears és “més radical que a Catalunya, ja que vivim una doble imposició: no se respecten es drets des castellanoparlants, però tampoc es drets des balearparlants a rebre s’educació en sa seva llengua materna”.

“Defensar es castellanoparlants no és suficient; també s’han de defensar es drets lingüístics des parlants de balear i de valencià. Ses forces constitucionalistes no s’atreveixen a plantar cara an es nacionalisme. Hem de ser capaços de generar un relat emotiu, il·lusionant i potent, no només en defensa des castellà sinó també de ses llengües regionals com es balear i es valencià, minoritzats pes català estàndard, ja que sa llengua és s’instrument amb què es nacionalisme promou un sentiment contrari a sa unitat nacional a ses terres espanyoles de parla no castellana”, ha sentenciat es ciutadellenc.

Sa ponència des director de Sa Fundació està disponible en es canal de Youtube de Sa Fundació i de Joan Pons Torres.

Palma, 19 de juriol de 2021

Sa Fundació és una entitat sense ànim de lucre creada el 2013 per sa defensa i preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc.
¿Mos ajudes a defensar sa nostra llengo i cultura balear?

Ses donacions a Sa Fundació tenen una deducció fiscal des 75% es primers 150€. Si te fas soci donant 10€ mensuals, realment no te costarà ni 2€!

Fé’t soci de Sa Fundació pitjant aquí