Sa Fundació publica sa memòria d’activitats de 2019

Palma de Mallorca, 24 d’agost de 2020

Sa Fundació va dur endavant més de 20 iniciatives i projectes en defensa des mallorquí, menorquí i eivissenc durant l’any 2019

Sa Fundació Jaume III acaba de publicar sa seva memòria d’activitats de l’any 2019, on s’entitat balear va dur a terme més de 20 iniciatives i projectes diferents en defensa des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc. Sa memòria se pot descarregar assuquí: https://bit.ly/34mfg2T

Es director de Sa Fundació, Joan Pons, ha destacat que “d’acord amb sa línia estratègica des darrers anys, aquest 2019 a Sa Fundació hem seguit potenciant sa nostra actuació dins sa societat civil”. No obstant, Sa Fundació ha seguit donant també sa batalla institucional en defensa des balear, com per exemple, abans de ses eleccions autonòmiques i locals de 2019, quan s’entitat balearista se va reunir amb diversos partits polítics perquè incorporassin sa defensa de ses modalitats insulars en es seus programes electorals. O per exemple, dia 11 d’abril de 2019, quan es director de Sa Fundació va intervenir en es ple des Consell de Mallorca, aconseguint que el Pi modificàs una moció en defensa de sa llengua catalana i que finalment s’aprovàs una declaració institucional que inclogués sa protecció de ses modalitats insulars.

A part des premis literaris Gabriel Maura en mallorquí i Joan Benejam en menorquí, que varen repartir fins a 5.500€, o des cursos de mallorquí i de menorquí -amb sa novetat des cursos online- amb més de 60 nous alumnes, Pons Torres destaca accions com sa traducció d’Es Petit Príncep en mallorquí per Sandra Amoraga, llibre des que s’han venut ja més de 500 exemplars, s’assessorament lingüístic a empreses i associacions que se volen expressar en mallorquí, menorquí o eivissenc amb sos seus clients i associats, o sa carta que es president de Sa Fundació, Fernando Fortuny, va entregar a Sa Majestat, Felip VI, informant-lo de sa greu situació de marginació i substitució lingüística que pateixen es mallorquí, es menorquí i s’eivissenc per mor de sa imposició des català estàndard a ses Illes Balears.

Fernando Fortuny, president de Sa Fundació, s’ha mostrat satisfet perquè “Sa Fundació ha seguit exercint es seu paper com a lobby de pressió davant ses institucions públiques, reunint-mos amb sos partits polítics i amb qui faci falta, recordant-los sa seva obligació de vetlar per sa preservació de ses nostres modalitats insulars com a representants públics d’aquesta terra”.

Sa Fundació s’està adaptant a sa nova situació derivada des COVID-19, per això es pròxim divendres 4 de setembre durà a terme sa presentació online de sa memòria d’activitats de 2019 a través de ses seves xarxes socials.