Balears reivindica sa seva identitat lingüística davant es pancatalanisme a sa UNED de Valdepeñas

Es menorquí Joan Pons Torres, professor d’història i director de Sa Fundació, reivindica sa singularitat de sa llengua i sa cultura balear a “La desconocida realidad balear” a sa UNED davant més de 200 alumnes online

Després des parèntesi de Setmana Santa, s’ha reprès s’activitat acadèmica a sa UNED de Ciudad Real amb ses conferències des Curs en Expert en Seguretat i Defensa. Aquesta vegada, es tema propost ha estat “La desconocida realidad balear” on han intervengut ponents com Mateu Cañellas Taberner, Tomeu Berga Picó i Joan Pons Torres.

Es professor d’història, director de Sa Fundació i autor des llibre Sa llengua de Menorca ha reivindicat sa singularitat de sa llengua i sa cultura balear davant més de 200 alumnes online. A sa ponència, es docent menorquí ha parlat sobre sa importància de sa preservació de sa identitat cultural balear a una Espanya plural i unida davant s’amenaça constitucional que suposa es pancatalanisme.

Pons ha desmuntat a sa seva ponència ses tesis lingüístiques des pancatalanisme amb tres arguments clau: que sa llengua balear ja existia quan en Jaume I conquistà Balears el 1229, que ses Balears no varen ser repoblades només per catalans i que sa llengua catalana no existia en es segle XIII, sinó que era un dialecte de sa llengua d’oc o llemosina.

Sa conferència estarà disponible a partir de la setmana qui ve en es canal de Youtube de Joan Pons Torres i a ses xerxes de Sa Fundació.

Palma, 14 d’abril de 2021

Sa Fundació és una entitat sense ànim de lucre creada el 2013 per sa defensa i preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc.
¿Mos ajudes a defensar sa nostra llengo i cultura balear?

Ses donacions a Sa Fundació tenen una deducció fiscal des 75% es primers 150€. Si te fas soci donant 10€ mensuals, realment no te costarà ni 2€!

Fé’t soci de Sa Fundació pitjant aquí