Palma de Mallorca, 17 d’abril de 2020

Durant sa pandèmia des coronavirus, i amb sa finalitat d’animar a sa població, a s’Ajuntament de Palma no se li ha ocorregut res més que editar un vídeo, això sí, en un perfecte català barceloní.

Per començar, es títol des vídeo “Ja queda menys” ja és una falta de respecte cap an es mallorquins. A Mallorca no s’utilitza s’adverbi menys, sinó manco. Per més inri, “Ja queda menys” és un castellanisme totalment incorrecte. Hauria de ser: “Ja hi queda manco“.

Però sa catalanada més greu de tot s’anunci de Cort és: “ens en sortirem“. A Mallorca, es verb sortir mai s’ha construït amb pronom. No deim “d’aquesta no ens en sortirem“, sinó “d’aquesta no en sortirem”.

¿Per què Cort utilitza ses formes catalanes “menys” i “no estem sols”, en lloc de ses formes insulars “manco” i “no estam tots sols”?

¿De veres que s’Ajuntament de Palma no ha trobat ni una nina que parli en mallorquí de forma natural?

S’entitat cultural considera que aquest vídeo en barceloní és un insult cap a sa ciutadania de Palma, una falta de respecte total cap a tots es parlants de mallorquí.

Sa Fundació exigeix a Cort que deixi de torturar es palmesans amb aquest anunci ple de catalanades, i que faci una nova gravació en bon mallorquí. Sa Jaume III ofereix es servicis des seus filòlegs especialitzats en ses modalitats insulars de forma totalment gratuïta, abans que s’Ajuntament de Palma seguesqui gravant més anuncis que denigren sa personalitat lingüística de Mallorca.

Adjuntam s’anunci de Cort corregit en mallorquí:

Són dies estranys, són dies difícils.

Sa meva ciutat en silenci, sa meva barriada, es meu carrer sense vida. Quina buidor!

Però ja saps, no estic tota sola, no estam tots sols.

De fet, mai havíem estat tan a prop.

Ses meves petites històries de vida a ca nostra són ses teves, són ses nostres.

Diuen que és precisament en es moments més dolents quan ses persones treuen lo millor de si mateixes. I és vera. Tu i jo obrim ses nostres finestres cada dia, a sa mateixa hora, per fer mamballetes an es qui ho estan donant tot per cuidar-mos.

Gràcies i mil vegades gràcies.

Una emoció compartida plena d’esperança que me diu fluixet: en sortirem! Sortirem d’aquesta. Omplirem prest es nostros carrers i places, ses nostres barriades, sa meva estimada ciutat, Palma, no estic tota sola, no estam tots sols. Tot anirà bé.

Sa Fundació és una entitat sense ànim de lucre creada el 2013 per sa defensa i preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc.
¿Mos ajudes a defensar sa nostra llengo i cultura balear?

Ses donacions a Sa Fundació tenen una deducció fiscal des 75% es primers 150€. Si te fas soci donant 10€ mensuals, realment no te costarà ni 2€!

Fé’t soci de Sa Fundació pitjant aquí

3 respostes a «Sa Fundació Jaume III considera insultant que Cort faci un vídeo per animar a sa població en català barceloní i no en mallorquí»

1. Muchas gracias por publicar la corrección del texto en mallorquín. Es muy valioso para quienes somos de familia mallorquina pero hemos vivido fuera de la isla, incluso fuera de España, y hemos perdido el contacto con la lengua familiar. Resulta difícil encontrar literatura y habla mallorquina en Internet.

2. M’encanta el comentari i trobar qeu cuidau del mallorquí! Pensava que era sa única que trobava ‘tela marinera’ s’anunci de la nina catalana!
    Vos seguiré!!!!