Sa Fundació exigeix es reconeixement oficial des terme “balear” per sa nostra llengo

Sa Fundació insta es diputats des Parlament balear a que se deixin de focs artificials amb sa unitat de sa llengo i se posin a fer feina per sa preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc. Si se li pot dir valencià, ¿per què a Balears no li podem dir balear?

Sa proposició no de llei aprovada ahir en es Parlament balear sobre sa unitat de sa llengo catalana reconeix altres denominacions per s’idioma com sa de “valencià”. Si a sa Comunitat Valenciana se li pot dir valencià, si a l’Alguer li poden dir alguerès, ¿per què a Balears no li podem dir balear a sa nostra llengo?

És absurd que es ciutadans balears puguem dir oficialment que xerram valencià, però no que xerram balear. Sa denominació de balear està prou avalada des des punt de vista històric, cultural, lingüístic i filològic com a nom conjunt des mallorquí, es menorquí, s’eivissenc i es formenterer com per ser oficial a sa nostra Comunitat Autònoma.

Queda demostrat que sa qüestió des nom de sa llengo no és un debat filològic. Si fos així no se tractaria a un orgue polític com és es Parlament balear. Per tant, si és una qüestió política, es ciutadans baleàrics tenim dret a exigir an es nostros polítics que mos permetin exercir un dret que ja tenen a l’Alguer, a sa Comunitat Valenciana i a sa Vall d’Aran: anomenar sa nostra llengo pes seu nom tradicional.

Sa Fundació insta es diputats des Parlament balear a que se deixin de focs artificials amb sa unitat de sa llengo i se posin a fer feina per sa preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc. Si se li pot dir valencià o alguerès, ¿per què a Balears no li podem dir balear?

Palma de Mallorca, 12 de febrer de 2021