Sa Fundació Jaume III denuncia sa persecució des Govern des Pacte de Progrés

Presenta un memoràndum de greuges que demostren sa persecució des Govern cap a sa nostra entitat – Sa darrera mansiula ha estat s’exclusió de sa fundació des Consell Assessor d’IB3

Sa Fundació Jaume III vol denunciar sa persecució a la qual l’està sotmetent es Govern des III Pacte de Progrés. Es darrer capítol d’aquesta persecució contra sa nostra fundació ha estats’exclusió des Consell Asessor d’IB3. Es partit Ciutadans havia proposat sa nostra incorporació dins es Consell com a contrapès de s’OCB i s’Institut d’Estudis Eivissencs, però es Govern mos ha tancat sa porta. És evident que es Govern vol silenciar sa nostra veu i no se n’amaga gens de ses seves endemeses per tenir content i satisfet es catalanisme oficial que mos veu com una possible competència. Vet aquí sa llista de greuges des Govern Armengol contra sa nostra fundació en forma de silencis, desprecis, exclusions i denegació d’ajudes i de permisos per ocupar espais públics.

Deu queixes contra es Govern

1. Exclusió de sa nostra fundació des Consell Assessor encarregat d’elaborar una proposta de model per IB3.

2. S’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) denega una subvenció a s’assaig “Sa Norma Sagrada”. ¿Es motiu al·legat? No forma part de ses seves línies estratègiques.

3. S’IEB també denega una altra ajuda a un còmic per escolars dedicat a sa vida i obra de Sant Juníper Serra escrit en mallorquí.

4. Ni sa presidenta des Govern, ni es conseller d’Educació, ni es director general d’IB3 han volgut rebre sa fundació as cap d’un any d’haver estat sol·licitades aquestes audiències.

5. Cap polític des Govern ha assistit a cap acte organisat per part de sa nostra fundació.

6. Es Govern mos va denegar un espai físic per posar un estand expositiu en es Passeig Sagrera o a s’Avenguda Antoni Maura de Palma durant es tres dies des Dia de ses Balears. I això que sobrà espai.

7. IB3 no ha comparegut a cap des cinc actes que ha celebrats sa nostra fundació es darrer any. Sa televisió autonòmica no va venir a sa festa des nostro segon aniversari (450 persones), tampoc va fer acte de presència a sa presentació des primer traductor automàtic castellà-mallorquí (200 persones), tampoc se va entregar en es II Premi Joan Benejam (Ciutadella, 200 persones), tampoc ha cobert cap de ses presentacions des llibre “Sa Norma Sagrada” a Palma (200 persones) i Mahó (100 persones). En canvi, actes amb més poca gent i sense tanta rellevància per sa cultura balear sí han rebut una ampla cobertura per part de sa televisió autonòmica.

8. IB3 ha rebutjada s’oferta que els ha fet un parell de vegades Joanntoni Horrach, tertulià d’IB3 i coautor de “Sa Norma Sagrada”, de parlar d’aquest llibre durant ses tertúlies.

9. Manipulació informativa. A un programa de debat polític que, amb motiu des 30è aniversari de sa Llei de normalisació lingüística, va fer IB3 on sortien entrevistats es portaveus de distintes entitats perquè donassin es seu punt de vista des procés normalisador, IB3 va incórrer en una grossera manipulació informativa. Es talls que finalment se mostraren des nostro portaveu varen esser triats de tal manera que era impossible conèixer es punt de vista real de sa nostra fundació.

10. No s’ha convidat oficialment sa Fundació Jaume III a cap acte oficial ni amb motiu de sa Llei de Normalisació Lingüística ni per cap cap altre motiu. Senzillament, no existim pes Govern.

Tot això és sa llista de greuges que, de moment, hem sofrit des Govern per una senzilla raó: defensar ses modalitats insulars reconegudes en es nostro estatut d’autonomia, precepte que ells se neguen a aplicar i desplegar. No només fan mal a sa nostra fundació: també n’hi fan an es centenars de donants i an es milenars de simpatisants que tenim.

_________

Publicat a EL MUNDO/El Día de Baleares (1)(2) i (3)Ultima HoraABCEuropa Press i Diario Balear, 16/6/2016