Sa Fundació Jaume III expressa es seu condol per sa mort de Toni Cantarellas

Toni Cantarellas va ser es principal ideòleg i activista des moviment lingüístic balearista en ets anys 80 i 90, inspirant es naixement de Foment Cultural i de sa Fundació Jaume III amb sa seva revista Toc-Toc

Sa Fundació Jaume III vol expressar es seu màxim condol per sa pèrdua d’un des cappares des balearisme, D. Toni Cantarellas Pascual.

Toni Cantarellas, periodista, poeta, escriptor i investigador, va ser es principal ideòleg des moviment balearista a ses Illes Balears en ets anys vuitanta i noranta, agafant es testimoni de ses cartes d’en Pep Gonella (D. Pep Zaforteza) en defensa des mallorquí a Diario de Mallorca l’any 1972.

Membre de s’Associació Cultural Mossèn Alcover (ACMA), deixeble de D. Llorenç Vidal en s’àmbit poètic, va ser fundador i editor l’any 2011 de s’exitosa Revista TOC · TOC Balears, que arribaria a publicar 12 volums i a tenir subscriptors a totes ses Balears, a sa Península i a diferents països d’Europa.

Es naixement de Toc-Toc suposà una autèntica revolució, reviscolant sa creació literària en balear, aconseguint sa col·laboració pública de s’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) dirigit pes doctor en filologia catalana, Toni Vera, i estimularia es naixement dos anys més tard de Foment Cultural Illes Balears (FCIB), amb col·laboradors de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera —de sa qual en Toni n’era membre fundador—, i de sa Fundació Jaume III.

Va escriure col·laboracions amb EL MUNDO de Baleares, Diario de Mallorca i mallorcadiario.com. Segon classificat durant dos anys consecutius en es Premi Joan Benejam de relats breus en menorquí i guanyador d’un premi de microrelats a Catalunya, l’any 2018 aconseguiria es primer premi Gabriel Maura de relats en mallorquí amb s’obra “Bunyolets verds de s’endívia”. Un premi que va recollir a Son Amar davant prop de 700 persones culminant així es reconeixement a una llarga, constant i incansable trajectòria de lluita reivindicativa en defensa de sa dignitat lingüística des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc; des balear, com deia ell.

Gràcies Toni per mostrar-mos es camí a seguir. Acompanya-mos des del cel fins sa victòria final de sa llengo i sa cultura balear. Descansa en pau, estimat.

TUI MEMORES TUI

Patronat de Sa Fundació