Sa Fundació reivindica sa restitució des 12 de setembre com a Dia de Mallorca en honor an els Reis de Mallorca

Es 12 de setembre disgusta an es pancatalanistes que governen es Con-sell de Mallorca perquè mos recorda que Mallorca va ser un regne amb reis propis i independent de Catalunya i Aragó

Tres anys després que es Consell de Mallorca tombàs es coll i s’aprovàs que sa Diada de Mallorca passàs a ser es 31 de desembre per mor de sa obsessió històrica des PSM contra els Reis de Mallorca, Sa Fundació ha tornat a reivindicar un any més es 12 de setembre com a Dia de Mallorca.

Sa vicepresidenta de Sa Fundació i doctora en Història, Gari Durán, ha afirmat a La Seu que: “Sa confirmació des privilegis i franqueses per part del Rei Jaume II es 12 de setembre de 1276 suposà es naixement des Regne de Mallorca independent de sa Corona d’Aragó. Gari Durán ha denunciat que “Més per Mallorca — i es partits d’esquerra que no s’atre-veixen a aixecar sa veu contra es pancatalanisme— volen esborrar qualse-vol record des mallorquins cap an es Regne de Mallorca. Un regne de Mallorca que el 1343 va ser invadit per sa Corona d’Aragó, i pes qual va perdre sa vida, sis anys més tard, en Jaume III, es rei llegítim de Mallorca, decapitat per ses tropes aragoneses i catalanes de Pere IV es 25 d’octubre de 1349 en es Camp de Sa Batalla a Llucmajor”.

Es catalanisme no ha volgut mai que es 12 de setembre, o es 25 d’octubre, fites que recorden es regne independent de Mallorca, arrelassin entre es mallorquins. Sa Fundació Jaume III ha tornat a celebrar enguany es 12 de setembre amb ses mesures de seguretat per sa COVID-19, i el seguirà reivindicant cada any com es Dia de Mallorca fins que se restituesqui.

Palma de Mallorca, 12 de setembre de 2020

Sa Fundació és una entitat sense ànim de lucre creada el 2013 per sa defensa i preservació des mallorquí, es menorquí i s’eivissenc.
¿Mos ajudes a defensar sa nostra llengo i cultura balear?

Ses donacions a Sa Fundació tenen una deducció fiscal des 75% es primers 150€. Si te fas soci donant 10€ mensuals, realment no te costarà ni 2€!

Fé’t soci de Sa Fundació pitjant aquí