Sa Fundació censura s’imperialisme català de Quim Torra

Aquest dilluns, s’expresident de sa Generalitat de Catalunya Quim Torra —inhabilitat pes Tribunal Suprem per desobeir sa llei—, va publicar en es seu compte de Twitter una fotografia amb un mapa dets imaginaris “països catalans”. En es text, Torra assegurava que sa presència a tot arreu de “la reedició del Mapa Ballester dels Països Catalans” farà que “molta gent pugui assabentar-se de quin és l’àmbit de la Nació Catalana”.

Sa Fundació considera lamentable es silenci de Francina Armengol i de la resta d’autoritats des Govern balear davant s’enèssima apropiació il·legítima de València i Balears per part des pancatalanistes de sa Generalitat de Catalunya. És vergonyós que un expresident d’una altra Comunitat Autònoma digui que Balears pertany a sa seva “nació catalana” i sa presidenta de ses nostres illes quedi de braços creuats com si no passàs res.

Com diu es Catedràtic d’Història per sa UIB, Román Piña Homs, es balears som fills de 5.000 anys d’Història, i ses Balears existeixen des de molts de segles abans que existís Catalunya. Tenim identitat pròpia i no estam disposts a renunciar a ella. Ho recordarem sempre que faci falta i a qui faci falta, sobretot quan es nostros polítics no són capaços de defensar lo nostro davant ses ànsies annexionistes de s’expresident de sa Comunitat Autònoma de Catalunya.

Palma de Mallorca
4 de novembre de 2020