Tui Memores Tui

JOSÉ PLANAS.

A quin calaix tenen oblidats an es 450 simpatisants d’en Jaume III reunits aquest final de setmana passat? Me va sorprendre sa selecció de notícies que varen publicar diumenge passat 25 d’octubre, freturós de notícies actuals i sa majoria amb qualque component negatiu relacionat amb accidents, desaparicions, mort, corrupció política, etc. Rebuig ses pintades que varen aparèixer a sa fatxada de Can Alcover, però si haguessin de fer-se ressò de totes ses estelades pintades no donarien a l’abast. És lo que passa quan se juga amb sos símbols i sa llibertat d’expressió, no s’aclareix un d’on està sa línia des bé i des mal.

Tui Memores Tui podria haver estat sa seva notícia més actual, quin fet més important que anunciar an es quatre vents sa celebració des 666 aniversari de sa mort des nostro rei Jaime III, assassinat a mans des seu cunyat es comte de Barcelona per defensar s’independència de ses Balears. Efemèride que se va celebrar amb diversos homenatges reunint-se centenars de balearistes a sa Creu des Camp de sa Batalla per rendir-li honors. Més sorprenent és que se reunesquin a sopar més de 450 simpatisants de sa Fundació Jaume III i no se meresqui una simple ressenya que ajudi a disseminar entre sa societat balear es sentiment creixent de balearisme, fins ara endormiscat a s’intimitat, i que ressorgeix de cada pic amb més força.

Encara que poguessin amb en Jaume III, no podran eliminar es seu llegat que s’està instaurant a través de sa Fundació, com va dir Font Rosselló, no “com una flor d’estiu, sinó com un projecte consolidat”.

Carta publicada a mallorcadiario.com, es 2-11-2015.