Simpatisants de sa Fundació Jaume III se manifesten a sa sala de plens de Manacor per fer costat an es batle

“Gràcies, batle” i “A Mallorca, en bon mallorquí”, deien ses pancartes – Davant ses crítiques d’Esquerra-Més an es batle per usar s’article baleàric

Una quinzena de simpatisants de sa Fundació Jaume III feren costat anit passada an es batle de Manacor durant sa sessió plenària que tengué lloc a s’ajuntament de sa capital de Llevant i l’animaren a seguir usant s’article salat a ses xarxes socials. Recordem que fa un parell de dies es grup municipal de Més-Esquerra de Manacor l’havia criticat per usar s’article baleàric a ses xarxes socials argumentant que així perdia “formalitat i solemnitat”.

A mitjan sessió plenària es manifestants de sa fundació balearista alçaren en silenci pancartes que deien “Gràcies, batle” i “A Mallorca en bon mallorquí” en senyal de gratitud cap an es batle i com a reivindicació de ses modalitats balears, malmenades pes catalanisme a ultrança que encarna Més-Esquerra de Manacor. Ningú va badar boca, tampoc es regidors separatistes, esglaiats. Acte seguit, es ple continuà amb normalitat.

Sa Fundació Jaume III anima s’actual batle de Manacor, Pedro Rosselló, així com es regidors des PP, a usar s’article baleàric no només a ses xarxes socials sinó també a tots es comunicats oficials i a sa documentació interna des consistori.

A títol de curiositat, ahir poguérem constatar que tots es regidors d’Esquerra-Més utilisen s’article baleàric a ses seves intervencions plenàries, un àmbit, aquest sí, de màxima “formalitat i solemnitat” que, segons es savis de sa UIB i sa teoria des registres a sa qual apel·len constantment per arraconar una mala fi de formes genuïnes de Mallorca, requeriria usar s’article literari. ¿Per què aquesta incohèrencia entre lo que fa Esquerra-Més i lo que exigeix llavors an es batle de Manacor? ¿No hauria de predicar amb s’exemple?
_____________
Publicat a Manacornoticias.com, 13/9/2016