Sa Fundació presenta es cursos d’eivissenc online

Ja està oberta sa matrícula per apuntar-se an es cursos d’eivissenc — 100% online i en directe. Començaran dia 14 d’octubre

Sa Fundació desembarca a Eivissa i Formentera amb molta força. S’entitat cultural creada a finals de 2013 per sa dignificació de s’eivissenc, es menorquí i es mallorquí presenta es seu primer projecte a ses Pitiüses: es cursos d’eivissenc.

Seran 100% online i en directe. Hi haurà tres nivells, dos per gent que ja parla eivissenc però que no el sap escriure correctament, i un per castellanoparlants que volen aprendre a parlar eivissenc:

1️⃣ Nivell A. Bàsic per castellanoparlants.

2️⃣ Nivell B1. Iniciació a s’escriptura.

3️⃣ Nivell C2. Avançat per persones que saben català o valencià i volen perfeccionar es seu eivissenc.

Es cursos han sét dissenyats per Sandra Amoraga, llicenciada en filologia catalana i especialitzada en ses modalitats insulars. Ses classes d’eivissenc seran impartides per Vicent Costa Costa, llicenciat en dret i estudiós de s’eivissenc.

Es vicepresident de Sa Fundació, s’enginyer industrial Toni Marí Ribas, destaca que “molts d’eivissencs i formenterers no varen tenir s’oportunitat d’aprendre a escriure sa nostra llengua a s’escola. Ara, amb sos cursos de Sa Fundació això s’ha acabat. Tenim una oportunitat per aprendre a escriure correctament en eivissenc, en es nostro idioma matern”.

Toni Marí ha assegurat que “es Govern balear no compleix amb sa seua obligació d’ensenyar i protegir s’eivissenc, es menorquí i es mallorquí, com diu s’article 35 de s’Estatut. Per això va néixer Sa Fundació, defensam es balear i lluitam per sa seua preservació”.

Sa Fundació fa una crida a tots aquells eivissencs i formenterers qui estimen sa seua llengua perquè se sumin a s’entitat cultural. Es pròxims mesos es presentarà es comité insular de Sa Fundació d’Eivissa i Formentera.

Es cursos d’eivissenc començaran es pròxim 14 d’octubre de 2020.

Tothom qui vulga es pot matricular telefonant a 616 624 355 / 971 666 468 o enviant un correu a info@safundacio.es.

Eivissa, 4 d’octubre de 2020