Sa Fundació Jaume III denuncia que es Govern de Francina Armengol censura sa seva presència es Dia de ses Balears

Se tracta des quart any consecutiu que s’entitat mallorquinista és censurada per part des Govern des Pacte a participar a sa Festa des Dia de ses Balears

Sa Fundació Jaume III denuncia un nou episodi de censura per part des Govern balear que presideix Francina Armengol, que en quatre anys encara no ha tengut ni un minut per rebre s’institució cultural, mentre que sí ha rebut associacions d’índole separatista i pancatalanista com s’Obra Cultural Balear.

Sa Fundació deplora que per quart any consecutiu, es Govern balear ha censurat sa seva presència en es carrer a sa festa des Dia de ses Balears. Una trobada anual on poden participar entitats i particulars d’altres comunitats autònomes com Andalusia, Catalunya… però no Sa Fundació, entitat que d’ençà del 2013 se dedica a sa promoció i foment de sa llengua i cultura balear, especialment en sa difusió des mallorquí, menorquí i eivissenc.

Després d’haver-se reunit amb sa Direcció General de Relacions Institucionals i Acció Exterior que dirigeix Josep Enric Claverol Florit, l’any passat el sr. Claverol assegurà que “trobaria un lloc per Sa Fundació”.  No obstant, no ha complit sa seva paraula i enguany s’excusa ha estat sa mateixa de cada any d’ençà que governa es Pacte de progrés: “a un mercadet medieval Sa Fundació no hi té cabuda”.

En paraules de sa vicepresidenta de Sa Fundació, Gari Duran: “Només es sectarisme pot explicar que sa principal entitat cultural defensora de ses modalitats lingüístiques de ses Balears, que realisa de manera altruista i només amb s’ajuda des seus més de 1.500 socis i simpatisants, sa labor que hauria d’estar duguent a terme es Govern, sigui vetada sistemàticament an ets actes des Dia de ses Illes Balears”.

Maldament sa censura i ses falses promeses des Govern des Pacte, Sa Fundació celebrarà igualment es Dia de ses Balears amb sa ruta guiada “Sa Mallorca jueva” en es Call de Palma es dissabte 2 de març a les 11:30 a sa Plaça de Santa Eulària i amb un dinar de germanor. Tots ets interessats en celebrar es Dia de ses Balears s’hi podran apuntar contactant amb Sa Fundació a través de ses xerxes socials o cridant an es 616 624 355.

Palma de Mallorca, 26 de febrer de 2019

Sa Fundació