Sa Fundació demana an es Govern que part de s’ecotasa se destini a normalisar ses modalitats insulars i no es català de Barcelona en aquest sector

En resposta a sa petició de s’Obra Cultural Balear (OCB) de destinar part de s’ecotasa a imposar es català (també) a s’àmbit turístic, sa Fundació Jaume III demana que aquesta vagi destinada a fomentar ses modalitats insulars tal i com emana s’Estatut d’Autonomia a s’article 35, i no es català de Barcelona.

Sobre sa proposta que part de s’impost turístic se dediqui, per exemple, a cursos de català dirigits a treballadors de s’hosteleria, Sa Fundació ofereix gratuïtament es seus cursos de mallorquí, menorquí i eivissenc, impartits per un llicenciat en filologia catalana amb amplis coneixements de ses modalitats insulars. Així es doblers de s’ecotasa se podran destinar a altres qüestions més importants o productives per ses Illes Balears que a imposar an es treballadors de s’hosteleria una llengua que no xerren es ciutadans d’aquestes illes.

Finalment, Sa Fundació demana una reunió urgent amb Francina Armengol, presidenta des Govern, davant ses polítiques lingüístiques des Pacte de Progrés basades en s’imposició des català central, una profunda animadversió cap es mallorquí, es menorquí i s’eivissenc, i en festetjar constantment es pancatalanisme. Polítiques contràries an es sentir majoritari des ciutadans de ses Balears.

5 respostes a «Sa Fundació demana an es Govern que part de s’ecotasa se destini a normalisar ses modalitats insulars i no es català de Barcelona.»

1. Estic totalment d’acord, lo dificil és conseguir llevar-los part des pastís que fa tant de temps que només certs polítics i docents estan assaborint. En aquests els importa un rave es catalanisme, només fan feina per la pela o per sa seva popularitat. Sé tardarà moltissims d’anys a conseguir llevar-los lo conseguit. Hem fet es beneit massa anys.

1. Es de lley que sa Ecotacsa Balear se dediqui a Balears y No a fomenta sa llengo de una Comunidat distinta que no te res a voure amb Balears.
    Tampoc veig ve dedica sa Ecotacsa a compra pisos .

2. Hay algo que no me cuadra de vuestro anuncio o no soy lo suficientemente inteligente para entenderlo.
    ¡¡¡ UN FILOLOGO DE CATALAN, PARA ENSEÑAR MALLORQUIN!! ¿?